Teksty artysty:

Książki:

J. Olek, "Bezwymiar iluzji", Wrocław 1995
J. Olek, "Moja droga do bezwymiaru", Wrocław 2001
J. Olek, "Bezmiar bezwymiaru", Wrocław 2004
J. Olek, "Umożliwianie niemożliwemu", Wrocław 2007 (możliwość kupienia egzemplarza)

Wybrane artykuły Jerzego Olka:

Fotografia fotograficzna, "Konfrontacje", 10.1971
Analityczny zapis percepcji zdeterminowanej, "Konfrontacje", 3.1972
Fotografia nieartystyczna, "Konfrontacje", 5–6.1972
Koncypować konceptualnie, "Politechnik", 7.1.1973
Obraz wymową potężny (1), "Politechnik", 28.1.1973
Smród konceptualny, "Politechnik", 25.2.1973
Dwoistość sztuki, "Wiadomości", 14.6.1973
Multiplikacje zmodułowane, "Odra", 11.1973
Potęga autentyku, "Wiadomości", 29.11.1973
Fotopolifonia pozornie harmoniczna, (w:) "Konfrontacje Literackie", suplement do "Konfrontacji", Wrocław 1974
Nierównomierna struktura wizualna, (w:) "Konfrontacje Literackie", suplement do "Konfrontacji", Wrocław 1974
Bez passe-partout, "Odra", 1.1974
Permanentne harakiri, "Fotografia", 2.1974
Głębia widzenia, "Konfrontacje", 3.1974
Dialektyka montażu (1), "Fotografia", 5.1974
Dialektyka montażu (2), "Fotografia", 6.1974
Spotkanie zarejestrowane, "Odra", 6.1974
Leśne impresje, "itd", 25.8.1974
Struktura nieograniczona, "Fotografia", 10.1974
Wieloraki kształt funkcji i formy, "Fotografia", 12.1974
Bramy na bramach, "Wiadomości", 23.1.1975
Wielorakość skali, "Wiadomości", 10.4.1975
Dokument wyobraźni, "Wiadomości", 17.4.1975
Podobieństwa unaocznione, "Wiadomości", 24.4.1975
Józef Świtkowski, "Foto", 4.1975
Pesymizm optymistyczny, "Foto", 4.1975
Fot-Art, "Odra", 6.1975
Natalia LL, "Foto", 7.1975
Symbioza zadana, "Aura", 8.1975
Niedosyt ujawniania, "Foto", 8.1975
Medium: Fotografia, "Wiadomości", 14.8.1975
Realizm symetrii, "Wiadomości", 18.9.1975
Rzeczywistość wzmocniona, "Sztuka", nr 5/2/75
Sztuka afirmowana, "Konfrontacje", 10.1975
Wrocławskie foto-fakty znaczące, "Kultura Dolnośląska", 1975, nr 4 (74)
Wrocławska fotosfera w Domku Romańskim, (w:) "Kalendarz Wrocławski TMW", 1976
Otwarcie na rzeczywistość, "Nurt", 1.1976
Fot-Art, "Fotografia", 1.1976, nr 1
Wycieczka w nonsens, "Wiadomości", 1.1.1976
Ta sama, a jednak inna, "Wiadomości", 22.1.1976
Zrodzone w zespołowym działaniu, "Nurt", 2.1976
Ekspresja tyłka, "Wiadomości", 5.2.1976
Łódzkie znakowania, "Wiadomości", 12.2.1976
Galeria dla każdego, "Wiadomości", 19.2.1976
Przełamywanie fotografii (1), "Nurt", 3.1976
The 5th International Student Festival of Open Theatre, "Young Cinema and Theatre", 3.1976
Album Bogdy, "Czas", 7.3.1976
Konceptualne brednie, "Wiadomości", 18.3.1976
Przełamywanie fotografii (2), "Nurt", 4.1976
Cieślewicza obraz trzeci, "Fotografia", 4.1976, nr 2
Widzenie analityczne, "Wiadomości", 1.4.1976
Garzteckiego szkiełko i oko, "Wiadomości", 15.4.1976
Bez opakowania, "Wiadomości", 22.4.1976
Między znakiem i znaczeniem, "Nurt", 5.1976
Sztuka fotomontażu, "Odra", 6.1976
Nieskończoność czerni i bieli, "Nurt", 6.1976
Na przekór rzeczywistości, "Wiadomości", 1.7.1976
Działanie dziełem, "Wiadomości", 15.7.1976
Znaczący i znaczeni fotografią, "Nurt", 8.1976
Fotografie für jedermann, "Fotografie" 8.1976
Cezurą znaczącą, "Czas", 8.8.1976
Sztuka to ja..., "Czas", 29.8.1976
Foto-grafika między fotograficznym obrazem świata a światem fotograficznego obrazu, "Nurt", 9.1976
Fotosfera współczesnego człowieka, "Opole", 9.1976
Gra w inteligencję, "Wiadomości", 2.9.1976
Foto-medium, "Czas", 26.9.1976
Krzywobłocki i syn, "Fotografia", 1976, nr 3
Dolnośląskie foto-fakty znaczące, "Kultura Dolnośląska", 10.1976
Obraz ulicy, "Czas", 10.10.1976
Ekspansja superrealizmu, "Czas", 14.10.1976
Czar czarnej skrzynki, "Wiadomości", 28.10.1976
Fotografia - medium wieloznaczne, "Opole", 11.1976
Fotografia między nauką a sztuką: Integracja w obrębie rozdzielonych tomów, "Sigma", 11.1976, nr 2
Obrazy i fotografie, "Nurt", 11.1976
Człowiek fotograficzny, "Czas", 28.11.1976
Użytkowa nie znaczy użyteczna, "Nurt", 12.1976
Turoszów: Fotografia jak rzeczywistość / rzeczywistość jak fotografia, "Fotografia", 12.1976
Format, "Konfrontacje", 12.1976
Izohelia rediviva, "Sigma", 12.1976
Konkret niekonkretny, "Wiadomości", 9.12.1976
"Uzdatnianie" zdjęć..., "Czas", 12.12.1976
Tadeusz Kantor: "...jest symbolem śmierci...", "Nurt", 1.1977
Wbrew rzeczywistości, "Czas", 2.1.1977
Pod dyktando formy, "Wiadomości", 20.1.1977
Ku galerii otwartej, "Odra", 2.1977
Roman Cieślewicz: "...to materia-cud...", "Nurt", 2.1977
Fotografia ekspansywna, "Opole", 2.1977
Potęgowanie obrazu, "Wiadomości", 3.2.1977
"Propozycje" do... odrzucenia, "Czas", 13.2.1977
Nadrzeczywistość, "Czas", 27.2.1977
Sztuka w świecie szablonów, (w:) Stany graniczne fotografii' – katalog, Katowice, 11–13.3.1977
Każdy artystą, "Czas", 13.3.1977
Jest i nie jest odbiciem, "Wiadomości", 24.3.1977
Wrocławskie i dolnośląskie foto-fakty znaczące, "Kultura Dolnośląska", 4.1977, nr. 3–4
Fotografia ta sama, a jednak inna, "Opole", 4.1977
Foto-Medium-Art, "Odra", 4.1977
Sztuka w świecie szablonów, "Czas", 17.4.1977
Między znakiem i "znaczeniem", (w:) "czarna książeczka" Galerii "Foto-Medium-Art", Wrocław 1977
Nieskończoność czerni i bieli, (w:) "czarna książeczka", Wrocław 1977
Znaczący i znaczeni fotografią, (w:) "czarna książeczka", Wrocław 1977
Poza realnością, "Fotografia", 5.1977
Przełamywanie fotografii, o współczesnej polskiej fotografii, "Revue Fotografie", 1977, nr 1
Krzysztof Teodor Toeplitz: "...Jest ofiarą zmowy milczenia", "Nurt", 6.1977
Fotografia otwarta na nowe znaczenia, "Konfrontacje", 6.1977
UFO na kliszy, "Wiadomości", 9.6.1977
Od "Stanów granicznych fotografii" do "Foto-Medium-Art", "Opole", 7.1977
Od "Stanów granicznych fotografii" do "Foto-Medium-Art", "Kultura Dolnośląska", 7.1977, nr 2–3
Dolnośląskie i wrocławskie foto-fakty znaczące: Od ekspozycji do ekspansji (2), "Kultura Dolnośląska", 7.1977, nr 2–3
Henryk Tomaszewski: "To niezastąpiony analizator ruchu...", "Nurt", 7.1977
Pracownia twórczego myślenia, "Fotografia", 7.1977
Tomasz o stu twarzach, "Czas", 7.8.1977
W obszarze granicznym, "Wiadomości", 25.8.1977
Fotografia ponad czasem, (w:) Kultura na Dolnym Śląsku, PWN 1977
Dolnośląskie i wrocławskie foto-fakty znaczące: Od ekspozycji do ekspansji (1), "Kultura Dolnośląska", 9.1977, nr 1
Zbigniew Dłubak: "...to pomost między nami a rzeczywistością...", "Nurt", 10.1977
Razem lecz osobno, "Wiadomości", 3.11.1977
Grzegorz Królikiewicz: "...daje nam przeświadczenie o wieczności...", "Nurt", 12.1977
Przemija a trwa, "Wiadomości", 1.12.1977
Foto-dylematy, "Student", 8.12.1977
Po-fotografia, "Kultura Dolnośląska", 4.1977, nr 4
Instrument uniwersalny?, "Wiadomości", 12.1.1978
Krzysztof Kąkolewski: "...stanowi dokument zanurzenia ludzi w czasie...", "Nurt", 2.1978
Placówka badawcza pilnie potrzebna, rozmowa z prof. Władysławem Jewsiewickim, "Fotografia", 2.1978, nr 4
Pomiędzy alegorią i faktem, "Wiadomości", 9.2.1978
Opowiadanie obrazem, "Razem", 19.2.1978
Malowane z fotografii, "Wiadomości", 9.3.1978
Ostatni zapis, "Fotografia", 4.1978, nr 1
Leszek Szurkowski, "Revue Fotografie", 1978, nr 2
Akce Dilo, "Revue Fotografie", 1978, nr 2
Expanzivni fotografie, "Československá Fotografie", 5.1978
Manipulowanie faktami, "Wiadomości", 4.5.1978
Reportaż preparowany, "Wiadomości", 25.5.1978
W sferze iluzji, "Wiadomości", 29.6.1978
Unizm stosowany, "Fotografia", 1978, nr 3
Teksty i obrazy, "Sigma", 7.1978, nr 8–9
Foto-Medium-Art, "Sigma", 7.1978, nr 8–9
Zmiana przyzwyczajeń, "Wiadomości", 27.7.1978
Styl i konwencja, "Wiadomości", 10.8.1978
Trzy widzenia reportażu, "Wiadomości", 7.9.1978
Galeria "Foto-Medium-Art", "Odra", 10.1978
Stefan Morawski: "...to wielofunkcyjny instrument...", "Nurt", 12.1978
W trójwymiarze, "Wiadomości", 7.12.1978
Fotografia inspiracją, tworzywem, środkiem, "Wiadomości", 14.12.1978
Koniunkturalizm i blaga, "Sigma", 1978, nr 5
Fotografia to wielofunkcyjny instrument, rozmowa z prof. Stefanem Morawskim, "Fotografia", 1.1979, nr 2
Kierunki – poszukiwania – poglądy: Forum "Foto-Medium-Art", "Fotografia", 1.1979, nr 2
Affinity through action / l'Action Commune, "Young / Jeune Cinema and Theatre", 1979, nr 1
Nyitás a valóság felé, "Fotómüvészet", 1979, nr 2
Sztuka... kuglarstwa, "Wiadomości", 1.2.1979
Po-fotografia, "Student", 8–21.3.1979
Photo in Opposition zum Abbild, "Pannonia", wiosna 1979
W ciągłym dialogu, "Wiadomości", 3.5.1979
Od ekwiwalentu do dokumentu, "Wiadomości", 10.5.1979
Izohelia, "Wiadomości", 7.6.1979
Poprzez formę i poza nią, "Wiadomości", 14.6.1979
Naturalizowanie sztuczności, "Opole", 7.1979
Ku istocie rzeczy, "Kultura", 9.9.1979
Z pustego pełne, "Wiadomości", 27.9.1979
Fotografie jako moderni jazyk, "Československá Fotografie", 10.1979
Redukcja niemal zupełna, "Wiadomości", 25.10.1979
Fotografie jako moderni jazyk, "Československá Fotografie", 11.1979
Zdani na media, "Wiadomości", 1.11.1979
Fotografie jako moderni jazyk, "Československá Fotografie", 12.1979
Gra w nieskończone, "Wiadomości", 13.12.1979
Od "anty-galerii" do galerii – dzieła sztuki, (w:) Almanach ruchu kulturalnego i artustycznego SZSP – 1977–1980, Warszawa 1980
Fotografia – przekaz preparowany, "Opole", 1.1980
Dokumenty twórczej wyobraźni, "Wiadomości", 24.1.1980
Wspólnota formy, "Kultura", 27.1.1980
W głąb materiału, "Wiadomości", 31.1.1980
Foto-Medium-Art, "Student", 31.1–13.2.1980
Ku sobie samej, "Wiadomości", 6.3.1980
Potęgowanie obrazu, "Wiadomości", 27.3.1980
Awangarda poza mitem – rozmowa ze Zbigniewem Dłubakiem, "Literatura", 3.4.1980
Uczestniczyć w sztuce aktywnie, "Kultura", 27.4.1980
Autokreacja mediów, "Opole", 5.1980
Droga ku nieznanemu, "Wiadomości", 22.5.1980
Urzeczowić złudzenie, "Odra", 6.1980
Fotografia ekspansywna, "Integracje", 6.1980, nr 9
Sztuka jako medium sztuki, "Integracje", 6.1980, nr 9
Galeria "Foto-Medium-Art", "Integracje", 6.1980, nr 9
Myśl i wizja, "Wiadomości", 7.8.1980
Od "anty-galerii" do galerii – dzieła sztuki, "Kultura", 31.8.1980
W negatywnej symetrii, "Wiadomości", 25.9.1980
Media i poznanie, "Nurt", 10.1980
Rewolucja myślenia, "Wiadomości", 23.10.1980
Unaocznianie istotnego, "Wiadomości", 20.11.1980
Twarde wejście, "Kultura", 7.12.1980, nr 49
Widziane w kadrze, "Opole", 1.1981
Rejestry światła, "Wiadomości", 15.1.1981
Monumenty mitu, "Wiadomości", 29.1.1981
Pamięci Marshalla McLuhana, "Wiadomości", 26.2.1981
Lustrzane oko, "Wiadomości", 12.3.1981
Zmienne systemy znaków, "Wiadomości", 9.4.1981
Sztuka jako medium sztuki, katalog, Galeria "Foto-Medium-Art", Wrocław, 14–16.04.1981 r.
Przekroczyć neoawangardę – rozmowa ze Stefanem Morawskim, "Literatura", 16.4.1981
Renesans dokumentu, "Wiadomości", 23.4.1981
Seminarium "Foto-Medium-Art", "Nowy Wyraz", 5.1981
Transmisje jako transformacje, "Nowy Wyraz", 5.1981
Urszula Czartoryska: "...między inscenizacją a realnością...", "Nurt", 5.1981
Od "anty-galerii" do galerii – dzieła sztuki, XI Konfrontacje Fotograficzne, Sympozjum: Postawy – 80, Gorzów, 5.1981
Ślady gestu, "Wiadomości", 16.7.1981
Dialog idei, "Wiadomości", 23.7.1981
Sekwencje czasu, "Wiadomości", 6.8.1981
Bariery porozumienia, "Wiadomości", 13.8.1981
W granicach kwadratu, "Wiadomości", 20.8.1981
Tezy i antytezy (1), "Nurt", 9.1981
Dopełnianie natury, "Wiadomości", 5.11.1981
Rzeczywistość fikcji, "Wiadomości", 26.11.1981
Medien und Erkenntnis, "Fotografie", 1981, nr 13
Światłowidzenie, "Opole", 7.1982
Dokumenty pozorne, "Opole", 3.1983
Czy puste jest puste?, "Radar", 26.5.1983
Tezy i antytezy (2), "Nurt", 6.1983
Tezy i antytezy (3), "Nurt", 7.1983
Czerń i biel, "Opole", 9.1983
"Medium" jako środek i ośrodek, (w:) "Kalendarz Wrocławski TMW", 1984
Tezy i antytezy (3), "Nurt", 1.1984
Jednia sztuki i natury, "Odra", 2.1984
Samoprzekraczalność mimetyzmu, "Opole", 4.1984
Samoprzekraczalność mimetyzmu, "Opole", 5.1984
Antycypowanie równowagi, "Projekt", 1984, nr 3
Wyrafinowana prostota, "Projekt", 1984, nr 4
Iluzja doskonała, "Projekt", 1984, nr 4
Fotografia o fotografii, "Projekt", 1984, nr 5
Fotografia niezależna, "Odra", 9.1984
Jest i nie jest, (w:) Jest i nie jest, Witryna Artystów, KOK, 1985
Zsuwanie w dół, "Sprawy i Ludzie", 17.1.1985
Znów – ku czystej fotografii, "Radar", 14.2.1985
Rzeczywistość stymulowana i wyobraźnia, "Projekt", 1985, nr 2
Ukazywanie niewyrażalnego, "Opole", 4.1985
Insight into Photography, "European Photography", 1985, nr 22
Od iluzji do wizji, "Projekt", 1985, nr 3
Rzeczy. Te pootrzebne i zbędne..., (w:) Karkonosze – katalog, Galeria Fotografiki, Kielce, 7.1985
Rzeczy, jakimi są?, "Projekt", 1985, nr 6
Samoprzekraczalność mimetyzmu (II), "Opole", 2.1986,
Photography: Today/Tomorrow (V), "European Photography", 4.1986
Die Einfachheit in der Fotografie, "Fotografie", 5.1986
Samoprzekraczalność mimetyzmu (III), "Opole", 10.1986
Sumowanie przeszłości, "Projekt", 1986, nr 4
Nie każda fotografia, "Projekt", 1986, nr 5
Wiedzieć, aby widzieć, "Projekt" 1986, nr 6
Jest i nie jest, "Fotografia", 1987, nr 1
Uchwytne w nieuchwytnym, (w:) Fotografia polska 1946-1986, materiały z sesji Instytutu Sztuki PAN – biuletyn ZPAF, 12-13.02.1987
Młoda fotografia europejska, "Kierunki", 15.2.1987
Pomiędzy iluzją a konkretem, "Projekt", 1987, nr 2
Fenomenologia migawki. Jest-nie-jest, "Odra", 5.1987
Samoprzekraczalność mimetyzmu (IV), "Opole", 7.1987
Bałwochwalstwo namiastki, "Przegląd Tygodniowy", 16.8.1987
Klęska urodzaju, "Foto", 9–10.1987
Trzy pożytki z fotografii, "Projekt", 1987, nr 3
Fotografia elementarna, "Projekt", 1987, nr 3
Fenomen fotografii, (w:) katalog II Biennale Sztuki Nowej, Zielona Góra, 5.1987
Niepokorni i niezależni, "Fotografia", 1987, nr 4
Być osobno – rozmowa z Edwardem Hartwigiem, "Projekt", 1988, nr 1
Stará i nová tvář Tater, "Revue Fotografie", 1988, nr 1
Participation in Community, "European Photography", 1.1988
Bałwochwalstwo namiastki, "Przegląd Tygodniowy", 17.1.1988
Mój dom, "Mój dom", 2.1988, nr 35
Spacerując po głowie, "Mój dom", 2.1988, nr 35
Twórca niezależny?, "Przegląd Tygodniowy", 20.3.1988
Fotografia elementarna, "Odra", 4.1988
Rysunek jest rysunkiem, (w:) katalog wystawy prac Milana Grygara z lat 1980–1988, BWA Wrocław, 4.1988
Fotografia oka i kamery, "Projekt", 1988, nr 3
Wymyślanie obrazu, "Perspektywy", 5–6.1988
Fotografia wyczerpania, "Nurt", 6.1988
Samoprzekraczalność mimetyzmu (V), "Opole", 6.1988
W błyskach fleszy, "Perspektywy", 3.6.1988
Cielesność konceptualizmu?, "Projekt", 1988, nr 2
Galeria Fotografii Elementarnej, "Informator Kulturalny", Wrocław, 7–8.1988
Otworkowa fotografia Pawła Borkowskiego, "Fotografia", 1988, nr 3–4
Penetracja pogranicza, "Perspektywy", 15.7.1988
Nie-oczywistość fotografii, "Kierunki", 28.8.1988
Dlaczego jest tak?, "Kierunki", 4.9.1988
Herbatyzm fotografii, "Kultura", 14.12.1988
Minimalnie, wizualnie, elementarnie, "Nurt", 1.1989
Minimalno, vizuelno, elementarno, "Moment", 1–3.1989
Prostě Hartwig, "Revue Fotografie", 1.1989, nr 1
Wymieniajmy – ale co?, "Foto", 2.1989
Fotografia del Ojo y la Cámara, "FotoZoom", 2.1989, nr 161
Arte como Medio de Arte, "FotoZoom", 2.1989, nr 161
Fotografia elemental: Citas de los autores, "FotoZoom", 2.1989, nr 161
Samoprzekraczalność mimetyzmu (VI), "Opole", 3.1989
Rojenia o potędze, "Sztuka", 1989, nr 2
Fotografia aranżowana, "Nurt", 4.1989
Widzieć elementarnie, (w): Elementarność fotografii – katalog, BWA, Wrocław, 4.1989
ef, Witryna Artystów, Kłodzki Ośrodek Kultury, 1989
Po prostu Hartwig, "Nurt", 6.1989
Samoprzekraczalność mimetyzmu (VII), "Opole", 7.1989
Ciekawość inności, "Informator Kulturalny", Wrocław, 10.1989
Hommage à Walter Peterhans, "Sztuka", 1989, nr 4
Hommage à Laszlo Moholy-Nagy, "Sztuka", 1989, nr 4
Wyzwanie fotografii, "Sztuka", 1989, nr 4
Dlaczego jest tak?, "Kultura – Oświata – Nauka", 5–6.1989, nr 5–6
Fotografia oka i wyobraźni, (w:) Polska fotografia artystyczna, IV Sympozjum Historyczne, Szczecin, 19–21.5.1989
[wraz ze Zbigniewem Dłubakiem] Fotografia – komunikat?, (w:) Dialogi fotografii 1980–1990, Szczecin, 1990
Trabant kontra Cadillac, "Mój dom", 1.1990, nr 44
Moje myśli o fotografii, "Że", Wrocław, 1.1990
Samoprzekraczalność mimetyzmu (VIII), "Opole", 2.1990
Cha-no-yu in der Fotografie, "Fotografie", 3.1990
Według własnego wyboru, "Że", Wrocław, 3.1990
Inscenizować (nie)wyobrażalne, "Projekt", 1990, nr 2
Porządek kamieni, "Mój dom", 1990, nr 3 (46)
Szansa tkwi w spotkaniu, "Że", Wrocław, 6.1990
Surowa niczym model, "Mój dom", 6.1990, nr 49
Stare oblicza Tatr, "Że", Wrocław, 7–8.1990
Myśli o fotografii, "Exit", 10–12.1990
ef, Witryna Artystów, Kłodzki Ośrodek Kultury, 1991
Surová ako model, "Profil", 4.1991, nr 5
Dużo prowokacji, mało pokory, "Exit", 4–6.1991
Minimálne, vizuálne, elementárne, "Profil", 5.1991, nr 7
Výzva fotografie, "Výtvarný Život", 5.1991, nr 2–3
Nowe przestrzenie fotografii, "Odra", 7–8.1991
Podla vlastného výberu, "Výtvarný Život", 8.1991, nr 6
Elementarfotografie, "Photonews", 8.1991
Nowe przestrzenie fotografii, "Sztuka", 8–9.1991, nr 6/7
wstęp, (w:) Nowe przestrzenie fotografii, katalog II Fotokonferencji Wschód-Zachód, 1991
Minimalnie, wizualnie, elementarnie, "Sztuka", 8–9.1991, nr 6/7
Według własnego wyboru, "Exit", 10–12.1991, nr 8
Kolekcja miniatur, "Foto", Tygodnik Odbicie, 1992, nr 0
Widzenie znaczące, czyli o Dłubaku, "Exit", 1–3.1992, nr 1
Antoni Wieczorek fotograf gór, "6x9", 1–3.1992, nr 1
Ingerencje – sztuka ziemi: Christo, "6x9", 1–3.1992, nr 1
Sztuka ziemi: Akira Komoto, "6x9", 1–3.1992, nr 1
Asymetria, "Dolnośląski Informator Kulturalny", 3.1992
Kotázke intermediálnosti fotografie, "Profil", 4.1992, nr 7
Nowe przestrzenie fotografii, "Foto", 5.1992, nr 4
Kolekcja miniatur (1), "Dolnośląski Informator Kulturalny", 6.1992
Japonský Maliř a Fotograf Akira Komoto, "Revue Fotografie", 1992, t.II
Porządek przypadku, czyli o Winiarskim, "Exit", 7–9.1992, nr 3
Anketa: Polská fotografie, "Revue Fotografie", 1992, t.II
Sztuka regionalna – sztuka prowincjonalna. W skali folwarku, "Gazeta Robotnicza", 2.7.1992
Witkacy przewraca się w grobie, "Gazeta Robotnicza", 9.7.1992
Od dagerotypu do hologramu, "Spotkania z zabytkami", 9.1992
Naoczność pustego, czyli o Berdyszaku, "Exit", 10–12.1992, nr 4
"Erozja" w pełnym kolorze, "Gazeta Robotnicza", 27.10.1992
Jak jest fotografia, wybór tekstów, Galeria Sztuki KOK, Kłodzko, 12.1992
wstęp do katalogu, Ryszard Winiarski, Galeria Sztuki Najnowszej Stefan Szydłowski, Legionowo, 12.1992
Obrazy, komputery i wyobraźnia, "6x9", 1993, nr 7
–, "Perspektief", 1993, nr 46
Dużo prowokacji, mało pokory, (w:) My dzisiaj, o sztuce pokolenia lat siedemdziesiątych, katalog, Poznań 1993
Przywoływanie nie-obecnego, "Exit", 1–3.1993, nr 1
I-fotografii / Within-Photography, "Katalog", 3.1993, vol.5, nr 3
Nepovinná nutnost zobrazovania, "Výtvarný Život", wiosna 1993, nr 1
20 lat "Foto-Medium-Art", "Gazeta Robotnicza", 6.5.1993
Být přitomen, "Revue Fotografie", 1993, nr 4
Fotografia z video, "Panda", 9–15.9.1993
"Peron 5", "Gazeta Robotnicza", 30.9.1993
Fotokonferencja Wschód–Zachód, "Foto", 10.1993
"Peron 5" na "Vaclavaku", "Panda", 14–20.10.1993
wstęp, (w:) Sama zo seba w Bratysławie, katalog, Witryna Artystów, Kłodzki Ośrodek Kultury, 11.1993
Fotografia z rzeźby albo sztuka ze sztuki, (w:) Nie-obecność w naturze, katalog III Fotokonferencji Wschód-Zachód, 1993-94
Ako idea i ako miesto, "Výtvarný Život", 1994, nr 1
Fatagrafia unutry siabe, "Mastactwa", 1994, nr 1
Nowe przestrzenie fotografii, Wstecz po nowe, "Flash Art", 1994, nr 4
Kadrowanie własnego świata, rozmowa z Corinne Filippi, "Gazeta Robotnicza", 24.2.1994
W pomroce atelier, magazyn tygodniowy "Gazety Robotniczej", 8.4.1994
Jeździć "Rauschenbergiem", "Foto", 5.1994
Wrocław: "ef", "Rundbrief Fotografie" N.F.2, 1.5.1994
wstęp, (w:) Dotknięcie światła Nez O’Hary – katalog, Kłodzki Ośrodek Kultury, 7.1994
Obraz jako niewiadoma, "Exit", 7–9, 1994, nr 3
Dwoista natura fotografii, "Nowy Nurt", 11–12.1994, nr 17
Anketa, "Výtvarný Život", 1994, nr 2-3
Być sławnym przez chwilę, magazyn tygodniowy "Gazety Robotniczej", 10.6.1994
Sfotografować świat, magazyn tygodniowy "Gazety Robotniczej", 29.7.1994
wstęp, (w:) Terra Magica Nez O’Hary – katalog, Muzeum Sztuki Medalierskiej, Wrocław, 10.1994
Trzecie spotkanie..., magazyn tygodniowy "Gazety Robotniczej", 28.10.1994
The phenomenology of a snapshot, (w:) Miesiąc Fotografii – katalog, Bratysława, 11.1994
Moja fotografia, Emocjonalnie i fotograficznie, "Foto-Zeszyty", jesień-zima 1994, nr 3-4
Przywoływanie nie-obecnego, "Legnicki Informator Kulturalny", 2.1995
Zanikanie granic, (w:) Asymetria Zbigniewa Dłubaka – katalog, Galeria Stara, Lublin, 3.1995
Siła padabenstwa, "Mastactwa", 1995, nr 4
"Foto-Medium-Art" jako idea i jako miejsce, "Kresy", 1995, nr 2
Within photography, "Info-Rêves", Lyon, 5.1995
Dziwna fotografia, magazyn tygodniowy "Gazety Robotniczej", 16.06.1995
Przywoływanie nie-obecnego, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Wrocław 1995
Fotografia-w, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Wrocław 1995
minimalnie, wizualnie, elementarnie, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Wrocław 1995
Jest-nie-jest, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Wrocław 1995
Życie sztuką, magazyn tygodniowy "Gazety Robotniczej", 11.08.1995
Dwoista natura fotografii, IX Warsztaty Fotograficzne LTF – Broniszów ’95, 9.1995
wstęp, (w:) Na styku, katalog IV Fotokonferencji Wschód-Zachód, 1995
Widzenie kamienia, "Exit", 10-12.1995, nr 4
Rzeczywiste złudzenia w prawdziwych marzeniach, "Foto-Zeszyty", zima 1996, nr 1
Dimensionlesseness of illusion, (w:) Videojournal Barla – katalog, Słowacja, 1996
Nie obowiązujący przymus obrazowania, "Wiadomości Kulturalne", 14.01.1996
Photographie élémentaire, (w:) De Pologne, Photographie comme enregistrement de pensées – katalog, Perigueux, 3.1996
"Foto-Medium-Art" jako idea i jako miejsce, "Dykcja", wiosna 1996, nr 2
Bezwymiar iluzji, "Dykcja", wiosna 1996, nr 2
Pamięć przywołana, "Gazeta Wrocławska", 7.05.1996
Wrocławskie spektrum, "Gazeta Wrocławska", 5-6.06.1996
Sztuka zjawiskowa, magazyn tygodniowy "Gazety Wrocławskiej", 28.06.1996
Świat spreparowany, "Foto-Zeszyty", lato 1996, nr 3
Maksi-prycjażenie mini-kalekcyi, "Mastactwa", 1996, nr 4
Recalling the Non-Present, (w:) Puzzle – katalog, Fotogalerie, Wiedeń, 11.1996
Protest, Foto-Medium-Art, magazyn tygodniowy "Gazety Wrocławskiej", 17.01.1997
List do redakcji, Foto-Medium-Art, "Co jest grane?", 2.1997
Mój znak Foto-Medium-Art, "Wieczór Wrocławia", 3.02.1997
stawiasz kreskę... i fałsz i prawda..., (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Galeria Sztuki KOK, Kłodzko, 2.1997
Bezwymiar iluzji, "Znad Willi", 15-28.02.1997, nr 4
Wileńskie akademie, "Gazeta Wrocławska", 24.02.1997
Pamięć przywołana, (w:) Pamięć mnoga – katalog, Kłodzki Ośrodek Kultury, 3.1997
W wileńskiej akademii, "Foto-Zeszyty", wiosna 1997, nr 1
Nędza i prowincjonalizm fotografii polskiej, "Dykcja", wiosna 1997, nr 5
W obronie praw autorskich, "Wiadomości Kulturalne", 6.04.1997
Dwaistaja pryroda fatagrafii, "Mastactwa", 1997, nr 3
wstęp, (w:) Struktury czerni i bieli Aleksandra Salija – katalog, BWA, Ostrowiec Św., 7-8.1997
Przywoływanie nie-obecnego, "Kwartalnik Artystyczny", 1997, nr 4
"afa", "Foto", 8.1997
un fragment de Recalling the Non-Present i un fragment du dialoque Avec soi, (w:) Dimensionlessness of illusion – katalog, Lyon, 9.1997
Jak Leonardo da Vinci?, "Gazeta Wrocławska", 27.11.1997
Dwoista natura fotografii, "Komunikaty", jesień 1997, nr 4
Ze sobą, "Foto-Zeszyty", jesień/zima 1997/8, nr 3/4
Foto-Medium-Art jako idea i jako miejsce, (w:) Fotografia we Wrocławiu 1945-1997, Wrocław 1997
Wymiary własne fotografii, (w:) katalog Festiwalu Fotografii "Spektrum", Wrocław, 12.1997
Ni przed, ni po, (w:) Fotografia: realność medium, ASP, Poznań, 1998
Bezwymiar iluzji, "Gazeta Malarzy i Poetów", 1998, nr 1
Recalling the Non-Present, (w:) Bezmiar widzenia Akiry Komoto i Jerzego Olka – katalog, Galeria 16, Kyoto, 1.1998
Nie-neo i nie-post, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Muzeum Architektury, Wrocław, 2.1998
Konstrukcja sukcesu, "Słowo Polskie", 10.03.1998
Cywilizacja w pigułce, "Dziennik Łódzki", 12.03.1998
W poszukiwaniu odmienności, "Foto-Zeszyty", wiosna 1998, nr 1
wstęp, (w:) Wymiary własne fotografii – katalog, Kłodzki Ośrodek Kultury, 4.1998
O fotografii, "Komunikaty Naodrzańskie", 1998, nr 4
kwadratowość do kwadratu..., (w:) Bez/kształt złudzeń Jerzego Olka i Magdaleny Poprawskiej – katalog, niegaleria Stodoła, Stary Gierałtów 86, 6.1998
Światłowanie, "Środek", 6.1998, nr 3
Ku krzepiącej anarchii, "Exit", 10-12.1998, nr 4
Poprzez sztukę do natury, "Środek", 10.1998, nr 7
Nie-neo i nie-post, "Zielonogórski Informator Kulturalny". 10.1998
lAbiRynT – Festiwal Młodej Sztuki, "Środek", 5.1999
kwadratowanie kwadratu..., (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Galeria "Aneks", Opole, 6.1999
wstęp, (w:) Jutro jest dziś, katalog VI Fotokonferencji Wschód-Zachód, 1999
Co tydzień pięćset, "Foto-Zeszyty", lato-jesień 1999, nr 3
Dla Buddy i od Buddy, "Foto-Zeszyty", lato-jesień 1999, nr 3
idę w umowność..., (w:) Chrono bezwymiaru, czyli próba rozszerzenia przestrzennego – katalog nieistniejacej wystawy, 7.1999
Nieodparty urok jałowości, "Dykcja", 1999, nr 11-12
Pomiędzy obrazem a przedmiotem, "Środek", 12.1999, nr 12
Galeria "Foto-Medium-Art", (w:) Encyklopedia Wrocławia, Wrocław 2000
Umożliwianie niemożliwemu, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, BWA, Bydgoszcz, 1.2000
Ku niemożliwości, ku mnogości, ku nieskończoności, (w:) Bezwymiar iluzji – katalog, Państwowa Galeria Sztuki, Sopot, 2.2000
W czym jestem i dokąd idę?, (w:) Komplex symplexu – katalog, Galeria Entropia, Wrocław, 3.2000
[z Naoyą Yoshikawą], Jutro jest dziś, "Fotografia", 2000, nr 1
Czy..., (w:) Komplex symplexu – katalog, Galeria Sztuki KOK – Foto-Medium-Art, Kłodzko, 6.2000
Czy przestrzeń jest tylko trójwymiarowa?, "Środek", 6.2000
Czy..., (w:) Komplex symplexu – katalog, Galeria "Za szkłem", Wrocław, 9.2000
Fotografia na granicy, "Środek", 10.2000
Fotografia w 21. wieku, "Środek", 10.2000
Od wizji do wizualizmu, "Pryzmat", 10.2000
Myśli o konstruktywności..., "Środek", 11.2000
Moja droga do bezwymiaru, Wrocław 2001
Umożliwianie niemożliwemu, "Architectus", nr 1-2.2001
Fotografia – bez nazwisk, Kalendarz Wrocławski TMW, 2001
Szkiełko i oko, "Środek", 1.2001
Od-nowa?, "Środek", 2.2001
W czym jestem i dokąd idę?, "Twórczość", 3.2001
Siła i słabość widzenia, "Środek", 3.2001
"Foto-Medium-Art" jako idea i jako miejsce, "Środek", 4.2001
Samoprzekraczalność mimetyzmu (IX), "Środek", 4.2001
Samoprzekraczalność mimetyzmu (X), "Środek", 4.2001
Czas przeszły niedokonany, "Środek", 4.2001
Bez nazwisk, "Środek", 4.2001
Kámen vždy přitahoval..., katalog "Viděni kamene", Státni Galerie Výtvarného Uměni, Nachod, 4.2001
Czym się zajmuję, (w:) Komplex symplexu – katalog, Muzeum Piastów Śląskich, Brzeg, 4.2001
Zobaczyć światło, "Ziemia Kłodzka", 4-5.2001, nr 128-129
W czym jestem i dokąd idę?, przewód drugiego stopnia, ASP Poznań, 5.2001
Cyfrowa pułapka, "Środek", 6.2001
Foto-medium, "Środek", 6.2001
wstęp-wybór, katalog "Medium jako medium", Sopot, 6.2001
I znów, z całą natarczywością..., (w:) Fotografie, Zbigniew Dłubak, Jerzy Olek – katalog, Muzeum Architektury, Wrocław, 7.2001
Zobaczyć światło, "Środek", 7-8.2001
Pochwała nieużyteczności, "Środek", 7-8.2001
Fotografia na granicy, "Arteon", 8.2001
Szał zdejmowania (się), "Środek", 9-12.2001
Within photography, (w:) 2 elevado a n, Jerzy Olek, Péter Hérendi – katalog, Galeria Spectrum, Saragossa, 9.2001
Dokąd? Do początku, (w:) Symplex komplexu – katalog, Galeria C 1, Wrocław, 9.2001
Bezwymiar iluzji, czyli dekonstrukcja konstrukcji, Foto-Zeszyty, jesień 2001, nr 45/46
Fotografia na granicy (II), "Arteon", 10.2001
kwadratowość do kwadratu..., gazeta Opolskiego Garażu Sztuki, 26-27.10.2001, nr 1
Umożliwianie niemożliwemu, gazeta Opolskiego Garażu Sztuki, 26-27.10.2001, nr 1
Fotografia na granicy (III), "Arteon", 11.2001
Nici ze sznurka, gazeta Opolskiego Garażu Sztuki, 11.2001, nr 1A
Za fotogramy Laszlo Moholy-Nagya, "Słowo Polskie", 1-2.12.2001, nr 281
Que veux-je dire quand je parle d’indimensionnalité?, Galerie l’Ollave, 2001, nr 15
Fotografia na granicy (IV), "Arteon", 1.2002
Progresivni polská fotografie, katalog "Zitra je dnes", GVU Nachod, 1.2002
Fotografia na granicy (V), "Arteon", 2.2002
Zbierać fotografie, "Arteon", 3.2002
Umożliwianie niemożliwemu (fragment), (w:) Karwowski Krzysztof "KatAtonia wymiAru", Nowa Ruda, 2002
stawiasz kreskę, "Rita Baum", wiosna 2002, nr 5
nie-neo i nie-post, "Rita Baum", wiosna 2002, nr 5
kwadratowanie kwadratu, "Rita Baum", wiosna 2002, nr 5
moja przestrzeń, "Rita Baum", wiosna 2002, nr 5
Wdzięk nonszalancji, "Arteon", 4.2002
Taki jestem, "Wieczór Wrocławia", 26-28.04.2002, nr 82
Między mną a mną, "Arteon", 5.2002
Wtedy i teraz, "Konfrontacje", 11.05.2002
W niewoli wolności, gazeta Opolskiego Garażu Sztuki, 17-18.05.2002, nr 2
Przestrzenie fotografii, "Arteon", 8.2002
Przejrzystość rzeczy, "Arteon", 9.2002
Pomiędzy minusem i plusem, katalog "Wielolinii", Kłodzki Ośrodek Kultury, Kłodzko, 10.2002
Przejrzystość rzeczy, katalog "Widziane przez otwór", Kłodzki Ośrodek Kultury, Kłodzko, 10.2002
De la vision au visualisme, katalog "Simplex – Komplex", Galeria Vrais Rêves, Lyon, 11.2002
Obrazy bez wyrazu, Słowo Polskie, 22.11.2002, nr 272
W czym jestem i dokąd idę?, Edukacja plastyczna – II Fotografia, WSP Częstochowa 2003
Zapośredniczone pseudo, "Arteon", 2.2003
Slunce je svetlo..., katalog wystawy "Pocta světlu" Jerzego Olka i Josefa Théra, Galeria Zázvorka, Nove Město nad Metuji, 8.2003
Mieć w sobie, lAbiRynT – dodatek do Środka, 26-28.09.2003, nr 55
Nieustannie powracam..., katalog "Wymiary względne – Jerzy Olek i Janusz Wroński", Kaplica św. Jerzego, Słupsk, 10.2003
Asymptoty, Exit, 2003, nr 4
Q-głowie i Q-przestrodze, katalog "Q-bis-m", Galeria Sztuki KOK – "Foto-Medium-Art", Kłodzko, 11.2003
Spragnieni oszukiwania, "Arteon", 12.2003
Bezmierna niewymierność, katalog "Bezmiar bezwymiaru – Jerzy Olek", Wrocław 2004
Koronaro, -grafia, nr 2.2004
Siła i słabość widzenia, "Środek", 5.2004, nr 56
Z mojej drogi do bezwymiaru, "Odra", 7-8.2004
Istotne korzenie..., katalog "Jerzy Olek – Bezwymiar iluzji. Mapy rozmaitości", Muzeum Miejskie "Arsenał", Wrocław, 7-8.2004
Sztuka to również język..., katalog "Jerzy Olek – Bezwymiar iluzji. Mapy rozmaitości", Muzeum Miejskie "Arsenał", Wrocław, 7-8.2004
Mój abstrakcyjnie symboliczny..., katalog "Jerzy Olek – Bezwymiar iluzji. Mapy rozmaitości", Muzeum Miejskie "Arsenał", Wrocław, 7-8.2004
Tak oto niezmiennie..., katalog "Jerzy Olek – Bezwymiar iluzji. Mapy rozmaitości", Muzeum Miejskie "Arsenał", Wrocław, 7-8.2004
Dyscyplina w spontaniczności, czyli o Jurkiewiczu, "Architectus", nr 1(15). 2004
Gewissheit der Ungewissheit / Certainty of Uncertainty (w:) Boström Jörg, Jäger Gottfried, "Kann Fotografie unsere Zeit in Bilder fassen?" / "Can Photography Capture our Time in Images?", Bielefeld 2004
Światło przychodzi, wstęp do katalogu "Doznawanie światła", Galeria Sztuki KOK – "Foto-Medium-Art", Kłodzko, 10.2004
Wstecz po nowe, w przód po inne, "Twórczość", 10.2004
Dyscyplina w spontaniczności, czyli o Jurkiewiczu, "Arteon", 11.2004
Dlaczego dlaczego?, "Arteon", 2.2005
Kszywa tfurczość rzywa, "Środek", 4.2005
Le monde désintégré, (w:) "Oeuvre Ultime", Université Marc Bloch, 26-28.04.2005
Światłość percepcyjna, "Odra", 5.2005
Zobaczyć idealne, katalog "Bezkresy kresek", Galeria Sztuki KOK – "Foto-Medium-Art", Kłodzko, 6.2005
Piękno – gdzie ono jest?, "Architektura i Biznes", 6.2005
Jedynie blask, "Arteon", 7.2005
Z perspektywy perspektywy, "Architectus", 2005, nr 1-2
Bezmiar bezwymiaru: droga utrapień, (w:) "O naturze i kulturze", pod red. Jana Mozrzymasa, Wrocław 2005
Piękno – gdzie ono jest?, (w:) "O naturze i kulturze", pod red. Jana Mozrzymasa, Wrocław 2005
Anomalie w zbiorze "ana", LiteRacje, zima 2005, nr 4
Droga utrapień, Twórczość, 10.2005
Zobaczyć idealne, Arteon, 10.2005
Mimo wszystko..., wstęp do katalogu "Manrejomoholomania", Galeria Sztuki KOK – "Foto-Medium-Art", Kłodzko 10.2005
Mimo wszystko..., Biuletyn Fotograficzny, 10.2005
kub to kub to kub, lAbiRynT – dodatek do Środka, 14-16.10.2005, nr 64
Nie do zastąpienia, lAbiRynT – dodatek do Środka, 14-16.10.2005, nr 64
Czyżby Niemożliwe miało okazać się Prawdopodobne?, Opolski Garaż Sztuki 4, 14-15.10.2005
re-, (w:) "Jan Berdyszak", Poznań 2006
Myśli i obrazy, Arteon, 1.2006
Niespodziewany porządek rzeczy, Arteon, 1.2006
Tylko sześcian, Arteon, 2.2006
Możliwe, że możliwe, Architectus, 2006, nr 1
Hołdowanie hołdowi, artluk, 2006, nr 1
Możliwe, że możliwe. Rzecz o oszalałym oku, Rita Baum, lato 2006, nr 10
Ujeżdżanie muzyki, Rita Baum, lato 2006, nr 10
Zbierać fotografie, lAbiRynT ósmy – dodatek do Środka, 6-8.10.2006, nr 65
Wątpliwa całość, katalog "Pikselandii", Galeria pARTer – "Foto-Medium-Art", Kłodzko, 11.2006
Galaktyka remedialna, internet: http://magazyn.O.pl/2006/10/31/galaktyka-remedialna/ – Magazyn, 12.2006
Jedynie kwadrat, artluk, 2006, nr 2
Nie jestem..., artluk, 2006, nr 2
Anomalie w zbiorze "ana", (w:) "Efekt motyla. Humaniści wobec teorii chaosu", pod red. Doroty Heck i Kordiana Bakuły, Wroclaw 2006
Nie miałem nabożeństwa, artluk, 2007, nr 1
Odejmować oczom, artluk, 2007, nr 1
Punkt widzenia, Architektura i Biznes, 2.2007
Zwodzenie oka, artluk, 2007, nr 2
T-l-a-l-o-c, artluk, 2007, nr 2
Wielość odbić, katalog "Hołdowanie symetrii" Josefa Théra, Galeria "Okno", Słubice, 6.2007
M jak Morris?, artluk, 2007, nr 3
Wyspy odosobnienia, czyli samotność intelektu, artluk, 2007, nr 3
Być w Wenecji…, (w:) "Widmo Wenecji" Bogusława Michnika, Jerzego Olka i Tadeusza Sawy-Borysławskiego, 2007
Tekstu zagubienie, Rita Baum, lato-jesień 2007, nr 11
Kaskada, Foto, 12.2007
O galerii Foto-Medium-Art, Foto, 12.2007
Rzeczowi rzecznicy, artluk, 2007, nr 4
Dryfowanie po bezkresach, (w:) "Przestrzenie wizualne i akustyczne człowieka", pod red. Agnieszki Janiak, Wandy Krzemińskiej i Anny Wojtasik-Tokarz, Wrocław 2007
Co minutę, Rita Baum, zima 2007/08, nr 12
Wieloświat transtandetny, Rita Baum, zima 2007/08, nr 12
Umożliwianie niemożliwemu, Wrocław, 2007
Dryfowanie po bezkresach, FA-art, 2007, nr 4
Nicowanie dziury, artluk, 2008, nr 1
Zgodnie, choć osobno, artluk, 2008, nr 1
Piramidalnie…, wstęp do katalogu "Piramidalnie" Jerzego Olka, Galeria Szyperska, Poznań 5.2008
Iluzoryczny wymiar iluzji, wstęp do katalogu "Piramidalnie" Jerzego Olka, Galeria Szyperska, Poznań 5.2008
Galaktyka remedialna, artluk, 2008, nr 2
Perspektywa perspektywy, artluk, 2008, nr 2
Rafinovaná hra s okem, wstęp do katalogu "Nekonečnost iluze", Galerie Zázvorka, Nové Město nad Metuji, 8-9.2008
Możliwe, że możliwe, Tematy z Szewskiej, 2008, nr 1
Rozumienie widzenia, gazeta 10. lAbiRynTu, 10.10.2008
Gry wizualne, wstęp do katalogu 10. lAbiRynTu, Kłodzko, 10.2008
Decydująca krawędź, wstęp do wystawy "Panoramy" Andrzeja M. Łubowskiego, katalog 10. lAbiRynTu, Kłodzko, 10.2008
Finezyjne gry z okiem, wstęp do wystawy "Nieskończoność iluzji", katalog 10. lAbiRynTu, Kłodzko, 10.2008
Przejrzystość rzeczy, (w:) "Labirynt nowej sztuki. Rzecz o kłodzkim festiwalu sztuki współczesnej", Kłodzko, 10.2008
Okno w >Oknie<, (w:) "Galeria OKNO", Słubice, 2008
Gry wizualne, Foto, 10.2008
Kontener inteligencji, artluk, 2008, nr 3
Tautoluzja, wstęp do katalogu "Teraz! Artyści Galerii Foto-Medium-Art", Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej "Elektrownia", Radom, 11.2008
Mnogie światy, artluk, 2008, nr 4
Potrzeba ciągłości, artluk, 2008, nr 4
Najprawdziwsza nieprawda, artluk, 2009, nr 1
Ku…, artluk, 2009, nr 1
O nieprzekładalności, wstęp do katalogu "Zgubiona przestrzeń" Jerzego Olka, Galeria Foto-Medium-Art, Kraków, 3.2009
Podwoić siebie, Tematy z Szewskiej, 2009, nr 1
Lost space, Foto, 5.2009
Perfekcja programu, artluk, 2009, nr 2
Nienasycenie, artluk, 2009, nr 2
Twórczy mezalians, artluk, 2009, nr 3
Tylko cienie, artluk, 2009, nr 3
Nie jestem, Christian Boltanski - Doktorat Honoris Causa, wydawnictwo ASP w Poznaniu, 7.10.2009
Bezgraniczność granicy, artluk, 2009, nr 4
Wymuszony odbiór, artluk, 2009, nr 4

All right reserved by Jerzy Olek | mapa strony